Tutkimukset löysivät jälleen yhden syyn lisää syödä suklaata – ja juoda viiniä
Suklaalle persot saivat yhden hyvän syyn lisää herkutella.
Jos tarvitsit terveyteen liittyvän syyn napostella hieman suklaata tai nauttia viiniä, saat sellaisen tästä tutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan nimittäin sekä suklaa että viini voivat antaa suojaa kakkostyypin diabetesta vastaan. Kings College Londonin ja East Anglian yliopiston tutkijat saivat selville, että insuliiniresistanssin pieneneminen, glukoosin säännöstely paraneminen ja inflammaatio väheneminen ovat kytköksissä flavonoidien suuren määrän kuluttamiseen. Flavonoideja on suklaassa, marjoissa, teessä ja viinissä. Tutkittuaan 1 997 vapaaehtoista naista iältään 18-76-vuotiaita, tutkijat saivat selville, että heistä ne, jotka söivät paljon antosyaaneja ja flavoneja – joita on marjoissa, yrteissä, tummissa viinirypäleissä, suklaassa ja viinissä – omasivat alemman insuliiniresistanssin ja paremmat proteiinitasot, jotka auttavat säännöstelemään glukoosia ja muita aineenvaihdunnan toimintoja. Tutkijat eivät ole vielä ihan varmoja siitä, mikä on näistä ruoista saatujen terveellisten flavonoidien toimiva määrä, mutta tutkimukseen osallistuneista he, jotka kuluttivat 50 milligrammaa flavonoideja tummasta suklaasta vaikuttivat kokevan ”alentunutta verenpainetta, parantunutta verenvirtausta” ja ”se auttoi pitämään valtimot terveinä ja joustavina”. ”Yleisesti tummassa suklaassa on enemmän voimakkaita bioaktiivisia yhdisteitä ja pienen suklaamäärän lisääminen muuten terveelliseen ruokavalioon, johon kuuluu myös paljon hedelmiä ja vihanneksia, voi olla tärkeää yrityksissä ehkäistä sydäntautien riskejä ja kakkostyypin diabetesta”, kertoo yksi tutkimuksen tekijöistä. Lähde: Yahoo!ShineLUE MYÖS:
🎁 Huipputarjous jatkuu: 10 euron kierrätysvapaa megakierros Reactoonz-peliin – vain 1 eurolla!
- Peli: Reactoonz
- Vain uusille asiakkaille!
- Stressaatko jatkuvasti? Nämä 9 tapaa vain pahentavat oloasi entisestään
- Vanhempi, ethän sano näitä 11 asiaa aikuiselle lapsellesi – ne satuttavat enemmän kuin arvaatkaan
- Tunneälykkäät naiset sanovat usein nämä 3 asiaa – ja se tekee älyttömän hyvää parisuhteelle
- Oman arvonsa tunteva nainen vetää rajan näihin 7 asiaan
- Yksityisetsivä paljasti merkit, jotka ovat usein paljastaneet pettämisen
- Helppo Nutella-kakku syntyy mikrossa 3 minuutissa
- Tässä on vaarallinen lause, jota äiti ei koskaan saisi sanoa lapsestaan
- Kaada vodkaa pesukoneeseen – sillä on vaikutus, jota et olisi uskonut
- Haluatko pudottaa painoa? Tee tätä asiaa kaksi kertaa viikossa 10 minuutin ajan
- Mummon deittailuvinkit: Näitä 6 ominaisuutta naisen kannattaa etsiä miehestä
- 7 kysymystä paljastaa, kuinka hyvin parisuhteenne oikeasti voi – uskallatko kysyä ne kumppaniltasi?
- Kävele näin monta askelta, jos haluat laihtua yhden kilon
- Näihin 4 asiaan mies kiinnittää naisessa ensimmäisenä huomiota – joukossa yllätyskohta
- 10 pahaenteistä lausetta – nämä voivat olla merkki siitä, että mies miettii eroa
- Jos mies tekee nämä 11 tekoa, tiedät että hän rakastaa sinua
- Nämä 11 kodin esinettä kertovat hyvästä parisuhteesta – löytyvätkö nämä myös teidän kotoanne?
- Yksityisetsivä paljasti merkit, jotka ovat usein paljastaneet pettämisen
- Etkö saa enää orgasmia vaihdevuosien jälkeen? Taustalla yleensä nämä 4 syytä
- Mummon deittailuvinkit: Näitä 6 ominaisuutta naisen kannattaa etsiä miehestä