Arjessa voi helposti ajatella, että kaikki on ihan hyvin, vaikka keho tai mieli yrittäisi kertoa muuta. Pieni väsymys, stressi tai vetämätön olo menee helposti kiireen piikkiin, mutta joskus pysähtyminen tekee hyvää.

Jos tunnistat itsessäsi useamman näistä merkeistä, on ehkä syytä kiinnittää enemmän huomiota omaan hyvinvointiin.

6 merkkiä, joita ei kannata ohittaa

  1. Olet jatkuvasti väsynyt, mutta et keksi sille selvää syytä.
  2. Olet vetäytynyt ihmisistä tai asioista, joista ennen nautit.
  3. Päivittäiset rutiinisi ovat muuttuneet selvästi, esimerkiksi syömisen, nukkumisen, peseytymisen tai liikkumisen osalta.
  4. Sinulle on ilmaantunut ruoansulatukseen liittyviä vaivoja.
  5. Huomaat lykkääväsi asioita jatkuvasti, vaikka ennen sait ne hoidettua helpommin.
  6. Et halua myöntää, kuinka paljon stressi vaikuttaa oloosi ja jaksamiseesi.

Jos jokin näistä tuntuu tutulta, se ei tarkoita automaattisesti mitään vakavaa. Se voi kuitenkin olla merkki siitä, että olisi hyvä hidastaa ja kuunnella itseään tarkemmin.

Jaa artikkeli myös ystävillesi!

Lähde: Your Tango

Lue myös: