Juomalla tätä juomaa 3 kertaa viikossa, voit elää pidempään, sanoo tutkimus
Ottamalla tämän juoman osaksi viikoittaisia rutineitasi, madallat mm. sydän- ja verisuonitautien riskiä.
Terveydestä huolehtiminen on tärkeää ja se on onkin tunnetusti yksi pitkän iän merkittävistä ”salaisuuksista”. On myös kuitenkin olemassa yksittäisiä tapoja, joita on liitetty pitkään ikään, yksi niistä on säännöllinen teen nauttiminen. European Journal of Preventive Cardiology -lehdessä tammikuussa julkaistun tutkimuksen mukaan, teen juominen viikoittain lupaa sinulle pidempää ja terveellisempää elämää.
Seurattuaan 100 902 tutkittavan dataa noin seitsemän vuoden aikana, tutkijat totesivat, että teenkulutus liittyi terveempiin elinvuosiin ja pidempään elinajanodotteeseen. Erityisesti säännöllisen teenkulutuksen, joka tarkoittaa tavallisen teen juontia vähintään kolme kertaa viikossa, todettiin liittyvän pienempään sydän- ja verisuonitautien riskiin.
Verrattuna niihin, jotka joivat teetä harvoin tai eivät koskaan, säännöllisesti teetä nauttivilla oli 20 prosenttia pienempi sydänsairauksien ja aivohalvauksen riski, 22 prosenttia pienempi kuolemaan johtaneiden sydänsairauksien ja aivohalvauksen riski ja 15 prosenttia pienempi muiden syiden aiheuttama kuoleman riski.
Vihreällä teellä oli parhaat edut
Teen terveysvaikutusten uskotaan johtuvan sen sisältävien polyfenolien vaikutuksesta elimistöön, joiden mm. tiedetään edistävän hyvää sydän- ja verisuoniterveyttä ja lieventävän korkeaa verenpainetta.
Tutkijat havaitsivat, että erityisesti vihreällä teellä oli vahvimmat terveysvaikutukset. Tämä johtunee siitä, että vihreässä teessä on runsas polyfenolipitoisuus.
Juotko teetä? Jaa tämä juttu myös muille teen juojille!
Lue myös: Mies joi tätä juomaa joka päivä – eli 152-vuotiaaksi
Lähde: Best Life
LUE MYÖS:
🎁 Huipputarjous jatkuu: 10 euron kierrätysvapaa megakierros Reactoonz-peliin – vain 1 eurolla!
- Peli: Reactoonz
- Vain uusille asiakkaille!
- Stressaatko jatkuvasti? Nämä 9 tapaa vain pahentavat oloasi entisestään
- Vanhempi, ethän sano näitä 11 asiaa aikuiselle lapsellesi – ne satuttavat enemmän kuin arvaatkaan
- Tunneälykkäät naiset sanovat usein nämä 3 asiaa – ja se tekee älyttömän hyvää parisuhteelle
- Oman arvonsa tunteva nainen vetää rajan näihin 7 asiaan
- Yksityisetsivä paljasti merkit, jotka ovat usein paljastaneet pettämisen
- Helppo Nutella-kakku syntyy mikrossa 3 minuutissa
- Tässä on vaarallinen lause, jota äiti ei koskaan saisi sanoa lapsestaan
- Kaada vodkaa pesukoneeseen – sillä on vaikutus, jota et olisi uskonut
- Haluatko pudottaa painoa? Tee tätä asiaa kaksi kertaa viikossa 10 minuutin ajan
- Mummon deittailuvinkit: Näitä 6 ominaisuutta naisen kannattaa etsiä miehestä
- 7 kysymystä paljastaa, kuinka hyvin parisuhteenne oikeasti voi – uskallatko kysyä ne kumppaniltasi?
- Kävele näin monta askelta, jos haluat laihtua yhden kilon
- Näihin 4 asiaan mies kiinnittää naisessa ensimmäisenä huomiota – joukossa yllätyskohta
- 10 pahaenteistä lausetta – nämä voivat olla merkki siitä, että mies miettii eroa
- Jos mies tekee nämä 11 tekoa, tiedät että hän rakastaa sinua
- Vanhempi, ethän sano näitä 11 asiaa aikuiselle lapsellesi – ne satuttavat enemmän kuin arvaatkaan
- Yksityisetsivä paljasti merkit, jotka ovat usein paljastaneet pettämisen
- Nämä 11 kodin esinettä kertovat hyvästä parisuhteesta – löytyvätkö nämä myös teidän kotoanne?
- Tunneälykkäät naiset sanovat usein nämä 3 asiaa – ja se tekee älyttömän hyvää parisuhteelle
- Oman arvonsa tunteva nainen vetää rajan näihin 7 asiaan